Klachten

Hoe goed mensen ook hun best doen, het kan zijn dat jij klachten hebt over je specialist of je zorgverzekeraar. Een klacht indienen, doe je natuurlijk omdat je een oplossing wilt. Maar goede klachtenbehandeling draagt ook bij aan kwaliteitsverbetering in de zorg. Door een klacht in te dienen, help je mogelijk dus ook anderen.

Je kunt de volgende stappen ondernemen.

Direct oplossen

Je bespreekt jouw klacht met jouw specialistische zorgaanbieder of zorgverzekeraar en probeert tot een oplossing te komen. Lukt het niet bij de eigen vestiging, stap dan eventueel naar het hoofdkantoor. Is een zelfstandige audicien aangesloten bij HoorProfs of CVZA, dan kun je ook bij deze organisaties terecht.

Second opinion

Je vraagt een second opinion aan bij een andere zorgaanbieder (bijvoorbeeld bij een andere audicien, audioloog of hulpverlener) van dezelfde discipline. Een second opinion wordt meestal vergoed. Vraag dit wel vooraf na bij jouw zorgverzekeraar! Voor een second opinion bij een audicien hoef je geen vergoeding bij jouw zorgverzekeraar aan te vragen; het staat altijd vrij om bij een andere audicienswinkel binnen te lopen.

Branche-/beroepsvereniging of geschillencommissie

Lukt het niet om de klacht op te lossen en behoort jouw zorgaanbieder of verzekeraar tot een branche- of beroepsvereniging of valt deze onder een geschillencommissie? Neem hier dan contact mee op:

Verdere stappen

Tenslotte kan je verdere (juridische) stappen ondernemen.

Voor ondersteuning bij klachten over verzekeraars kun je terecht bij: SUCSEZ via zorg@sucsez.nl of via 0182 – 304488

Algemeen kun je terecht bij: